söndag 29 maj 2016

Rojalistisk dopyra när jag var på plats på Slottsbacken.



Hallå ute i stugorna och hoppas att ni har en härlig helg! 
Nu tänkte jag bjuda er på en bildkavalkad från prins Oscars dop i fredags. 
Till alla rojalister säger jag, håll tillgodo och alla icke-rojalister kanske ska hoppa över detta inlägg. Hehehe....

Jag hade självklart tänka åka till Stockholm en sväng denna våren, 
eftersom det brukar jag ju göra. 
Nu kunde jag dessutom kombinera detta besök med ett kungligt dop. 

Det hade väldigt många fler än jag tänkt och vi var många som stod där på Slottsbacken och väntade i god tid på att få se lille prins Oscar och hans familj. 
En del hade varit där sedan klockan åtta på morgonen för att få en bra plats. 
Jag gick dock i lagom takt genom Gamla Stan från Centralen och kom fram i perfekt tid för att faktiskt kunna stå längst fram (precis där pressen stod). 
Jag stod där och pratade med några jättetrevliga tjejer och vi hade riktigt kul,
 trots väntetiden och ösregnet.
Men när kungafamiljen och Oscars faddrar kom ut på Slottsbacken efter dopceremonin så höll sig regnet borta och våra kameror smattrade värre än proffsfotografernas. 

Nedan kommer några av mina egenhändigt tagna bilder. 
Jag tog väldigt många fler bilder och är förstås väldigt nöjd med att ha kunnat ta så fina bilder och på så nära håll.



Här har vi nydöpte Oscar Carl Olof, tillsammans med sina föräldrar, 
stolta storasystern Estelle och en av faddrarna, kronprins Fredrik.

    


Den här bilden tog jag när gästerna började komma redan vid elvatiden.
Tyvärr kom de flesta gästerna med bil och de körde in till slottskyrkan via borggården. 



Här har jag fotograferat Foppa och hans fru som kom väldigt sent.
De hade verkligen bråttom. 

Några av alla fotograferna från bl.a Tv 4, Expressen och SVT.

Kronprins Hakon och kronprinsessan Mary kom tillsammans
eftersom deras respektive var faddrar.
 Mary var elegant som vanligt i skyhöga klackar.

Och där kom de äntligen, Oscar med sina faddrar och föräldrar,
storasyster Estelle och kusin Leonore. 



Fina Victoria med sin lille prins.

Kronprinsessan Mette-Marit i mintgrön klänning, tillsammans med Daniels kusin. 


Lille Oscar är så otroligt lik sin storasyster när hon var i samma ålder.

Söta lilla Estelle som vinkade glatt och var söt som vanligt.
Här med pappa Daniel.


Lilla yrvädret Leonore satt på sin mammas arm efter att ha busat runt i kyrkan. Vilken charmig liten tjej.
Mamma Madeleine var tjusig som vanligt och hade denna dag valt en puderrosa klänning med stora ärmar.
Så fin!


Victoria bar en söt spetsklänning från By Malina och
var så här glittrande glad och nöjd. 

Morfar kungen är nu också på plats på Slottsbacken.


Mormor Silvia och farmor Eva med lilla barnbarnet Estelle.


Den här bilden är jag extra nöjd med.
Alla ser glada ut och Estelle står så fint hos sin farmor och farfar.


Nedan några av mina söta bilder på prinsessorna Madeleine och Leonore.

Puss på dig söta, Leonore.
Leonore pekade på alla som hade samlats på Slottsbacken och
verkade vilja stanna kvar därute.



Och Estelle vinkade och vinkade. Lilla sötnosen.


Dags att gå in igen.....


Kom nu farmor.....



Jag avslutar med min bild på Victoria, Daniel, Estelle och Oscar
och låter den sammanfatta dagen. Victoria gör tummen upp och det gör jag också
och känner mig verkligen supernöjd med mitt Stockholmsbesök. Det gör jag i och för sig alltid men med kunglig glans och för en fotograferartok som jag så var detta ett extra lyckat besök.  

Senare lovar jag att visa fler bilder från mitt huvudstadsbesök.
Jag hann med mycket mera, kan ni tro...

Kram på er så hörs vi snart igen/@nneli.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar